Wednesday, February 08, 2006

Jag skulle ju börja träna!

Hmmm plötsligt slår det mig att jag avgav något slags nyårslöfte om att jag skulle börja träna i år. Nu är det redan den 8:e februari och jag har knappt funderat på att köpa gymkort än. En enda långpromenad har jag gått, det var på nyårsdagen...Sällan har jag varit med om en så usel förmåga att hålla nyårslöften! Jag smygtänker att bara det blir vår så kommer jag kanske igång, men egentligen vet jag ju att det inte handlar om vädret eller årstiden utan om att man måste bestämma sig på riktigt. Jag har blivit så bekväm. Och det är så underbart mysigt att sitta hemma i soffan med R istället för att åka iväg till ett gym. Måste peppa honom att följa med till gymmet så kan vi träna tillsammans istället.

Ett tag så tränade vi faktiskt rätt ofta tillsammans. Vi var inte ett par då men jobbade på samma arbetsplats med tillgång till bra gym. Vi var väl båda inne i nån period där vi ville få kroppen i trim och kanske inte längtade hem mest i hela världen som det har visat sig såhär i efterhand. Min syster har också intygat att hon började träna mycket när förhållandet började krisa, det kanske är symptomatiskt? Ett behov av att förändra något i sitt liv och så börjar man med det mest uppenbara – kroppen! Kanske skulle tolka oförmågan att komma igång med träningen som positiv då, vi är i alla fall lyckliga tillsammans *tänker ut fler bra ursäkter till att fortsätta slappa*.

4 comments:

Thinkerbell said...

Mitt X tolkade mina "trivselkilon" som en komplimang. Lite gulligt. Själv mådde jag illa.

Träning är ingen gruppgrej för mig. Jag svettas och plågas helst ensam.

Den perfekta träningen är jogging. Meditation, frisk luft och träning i ett. Billig och lättillgängligt.

Mustardseed said...

Jag önskar att jag kunde hitta tjusningen med joggning. Det verkar som den perfekta träningen, verkligen, men är så...trist liksom. Joggar du såhär års också?

Thinkerbell said...

Nej, det är för halt. Nu åker jag skidor och långfärdsskridskor. Och går på gympa (F&S). Det går iofs att ha brodar på skorna, men det känns för mörkt också - man vill ju inte bli överfallen. I början på mars är det nog dags att återuppta den träningen.

Jogging är något som jag tror att man måste lära sig att gilla. Det är inte nån stormande wow-det-här-var-såå- häftigt-känsla de där första gångerna. Och normalt gillar man inte blodsmak i munnen :)

Det nästintill ljudlösa, monotona är kanske också ovant i början. Det känns trist. Man kan ha mp3-spelare, men ibland är det rätt skönt att inte ha något att skingra tankarna med.

Var dags glimtarn said...

Moderna- jag trodde aldrig jag skulle gilla att jogga! Betala vår ruset och ge dig sjutton på att springa! Jag är ju intemed i år så ta min "listanplats" du förstår såklart vilken jag menar. Så kom jag igång och nu längtar jag tills jag slutar hosta och kan komma ut igen. En drog i kroppen fast jag får blodsmak i munnen de första löparrundorna...