Thursday, February 09, 2006

Det är kul att svara på frågor och göra listor

Hittade den här och nu har jag tyvärr glömt vilken blogg jag var på när jag hittade den. Men jag svarar iaf. Häng gärna på!

Vad gjorde du för tio år sedan?
Våren 96 bodde jag i Lyon och pluggade franska. Anledningen att jag valde just Lyon var att det ligger rätt nära Schweiz där min dåvarande pojkvän sedemera make och pappa till min dotter jobbade i skidorten Verbier. När skidsäsongen var över kom han till Lyon och bodde hos mig i min totalt omöblerade etta med kokvrå (jag hade en madrass, ett minimalt bord och två stolar...). Sommaren tillbringades i Grekland med tältning och båtluff. Under hösten gjorde jag mitt ex-jobb i Göteborg.

Vad gjorde du för ett år sedan?
Levde. Bodde i min lägenhet med lilla L sedan ett drygt år tillbaka och träffade R och hans barn så ofta det bara gick. Senare på våren såg vi en annons på ett hus som lät helt underbart. Nu bor vi där!

Fem snacks du gillar (utan inbördes ordning - ty alla snacks äro skapade jämställda...):
1. Ostbågar (OLWs såklart)
2. Vickningschips med lökdip
3. Nachos med guacamole
4. Japansk mix
5. Lantchips med gräddfilsmak

Fem sånger du kan HELA texten till:
1. You can cal me Al (Paul Simon)
2. Imse vimse spindel
3. Trollmors visa
4. Äsch vad svårt, det blir bara en massa barnvisor helt enkelt.
5. Pass.

Fem saker du skulle göra om du var miljonär:
1. Sluta jobba (hm, krävs ju mer än EN miljon, så jag antar att vi snackar minst 10 miljoner här!)
2. Resa massor, både ensam med R och med alla barnen
3. Anlita en personal shopper för att fixa en helt ny garderob
4. Köpa ny bil
5. Köpa hur mycket böcker jag bara vill och kanske matcha med specialbyggda bokhyllor lite varstans i huset

Fem dåliga vanor:
Svarade jag inte på det här för nån vecka sen?
1. Biter på naglarna
2. Petar mig i näsan
3. Gnager av skinnet på läpparna
4. Struntar i att tvätta bort sminket ungefär varannan kväll
5. Oroar mig helt i onödan för sånt jag inte kan kontrollera.

Fem saker du gillar att göra:
1. Vara med familjen (ah, vilket allmänt svar, men jag gillar verkligen det).
2. Läsa böcker
3. Gå på bio
4. Spela Tony Hawks American Wasteland på PS2
5. Resa

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa:
1. Hatt
2. Knytblus
3. Nattlinne
4. En äkta päls
5. Vadsomhelst med playboysymbolen på

Fem favoritleksaker:
1. R
2. Min laptop (nåja min och min, den är jobbets, men jag låtsas)
3. Tony Hawks American Wasteland på PS2
4. Eye toy-spelet på PS2
5. Hockeyspelet vi fick i julklapp

No comments: