Wednesday, February 22, 2006

L fortsätter filosofera

Samtal (eller mest monolog kanske) med L i bilen i morse.

L: Mamma vet du varför Bratz har så himla små kroppar och stora huvuden...?
L: Man kan väl anta att det ligger i släkten.

L: Min Fairytopiadocka vet ALLT mamma
L (till dockan): Varför är spöken så läskiga?
L (i dockans ställe): Det vet jag inte
L: Mamma, DET var en sak hon inte visste, för JAG vet inte det och det är ju jag som pratar åt henne.

L: Vet du mamma när älvor tappar färgen så slocknar de,
L: Vet du när de gör det?
L: När de dricker öl...
L: Och när de flyger för länge
L: Och om någon säger att de inte tror på älvor
L: Då säger jag: I do believe in fairies, I do I do I do.

4 comments:

Var dags glimtarn said...

Tror våra barn pratar mycket om samma Peter Pan film. Här hemma sägs samma mening ofta I do I do etc. Underbar monolig!

Mustardseed said...

Ja säkert är det samma film, visst är den härlig?

Sen har vi efter läsningen av Spiderwick (rekommenderas!) pratat mycket om att oknytt finns om man tror på dem. I do I do I do...

Var dags glimtarn said...

*SS* Spiderwick vad är det? Oknytt var ett bra ord... H säger ofta att den och den är oelak, bra ord det med tycker jag...

Jag älskar den Peter Pan filmen, helt underbar. Vi ser den på engelska, våra barn bryr sig föga vilket språk det är numer då de är vana att läsa av kroppar och fråga och undra, späder kanske på fantasin..

Mustardseed said...

SPiderwick är en helt underbar serie böcker där tre syskon flyttar in i ett gammalt kråkslott med sin mamma och så träffar de på en massa "oknytt" och råkar ut för äventyr. Fem delar. Jag läste för barnen mellan 5 och 9 år och de fullkomligen ÄLSKADE böckerna.