Thursday, February 02, 2006

Äckligt äckligt äckligt

Någon som har erfarenhet av att laga mat med tamarindpasta? För igår kväll så lagade jag för första gången i mitt liv tror jag en rätt som var helt oätlig. Det såg sååå läckert ut på bilderna och till och med i pannan, men när man väl smakade så var det så asäckligt att det var helt omöjligt att äta vidare. R blev väldigt lättat när jag konstaterade att det var oätligt, han vågade väl inte riktigt säga det först. Jag misstänker starkt att det hade med tamarindpastan att göra. Receptet angav 4 msk tamarindpasta vilket jag lydigt la i. När jag efter äckelattacken tittade närmare på burken så kunde jag läsa hur man med 1 tsk tamarindpasta i 1 dl vatten kunde göra tamarindvatten. Någonstans anar jag att det var 4 msk tamarindvatten som skulle använts i den här rätten och inte 4 msk ren tamarindpasta. Någon som tror sig veta?

2 comments:

Thinkerbell said...

homogena förortsbloggen har ingen aning om vad tamarindpasta är. 4 msk pasta låter lite tycker jag, om vi pratar pasta=spagetti.

Mustardseed said...

*ASG* näää inte sån pasta...