Friday, February 10, 2006

Nervös

Sitter och oroar mig för ett läkarbesök i eftermiddag. Jag har upptäckt en leverfläck som ser konstig ut och det är svårt att inte tänka på att det kan vara något allvarligt. Sånt här är så ångestfyllt. Tittar på varenda websida om malignt melanom och jämför och blir rädd. Sen jag fick läkartiden har jag kunnat lugna ner mig, men nu när jag snart ska dit är jag livrädd för vad han ska säga. Egentligen är jag glad att jag ska dit så att någon sakkunnig får bedöma fläcken, men mina tankar drar iväg hur långt som helst ändå.

1 comment:

Var dags glimtarn said...

Hmm. Jag gjorde ett likadant läkarbesök för ett drygt år sedan. Visade sig att den var helt ofarlig och att jag avböjde till att de ändå skulle skära bort den eftersom jag kläckt ur mig att den sticker ut och stör mig. Feg... Hoppas det går bra!