Wednesday, February 22, 2006

Matgalna

R och jag överträffar oss själva i köket så gott som varenda dag nuförtiden (om man bortser från vissa bottennapp). Igår, snabblagad men fantastiskt smakrik och läcker kvällsmat: färsk tortellini med lax och limesås och vitlöksfräst spenat. Aaaa.

Det är som att när vi nu väl börjat testa olika recept så finns det ingen hejd. I måndags när vi handlade och jag sa ”men vi gör hemmagjorda pommes” så tittade R först på mig som om jag var helt galen (visste han inte redan det?), sen landade han i tanken och konstaterade: ”självklart”. Vi insåg också att vi kommer bli outhärdliga om det fortsätter såhär. Nästa gång blir det hembakade hamburgerbröd och så får en av oss gå ut i trädgården och hämta de egenodlade sesamfröna, och när någon bjuder på köpeaioli så erbjuder vi oss att gå ut i köket och svänga ihop en hemmagjord sats för det blir ju sån enorm skillnad på smaken. Eller inte.

Jag är rejält inspirerad av Exil-mamman just nu för övrigt och mäkta sugen på att köpa bakmaskin. Och så får man lön på fredag.

4 comments:

Var dags glimtarn said...

Läste en review om just Kenwood Patissier som vi har, dn har fått 5 stjärnor medan Rolls Roycen Kitchen Aid fick 3!! Så go shopping :) Ananasgul passade in i vårt kök här. Röda är läcker med:)
Åhh känner igen mig i att man vill mer och mer! Jag har just bakat aperitivo muffins med soltorkade tomater och oliver i, mums så gott! (snott recept från Ilva).Ikväll blir det ägg och nöt pasta med oxfilé strimmlat och karljohan svamp!! :) 30 års kris!!??

Mustardseed said...

Jaaa de muffinsen gjorde vi några gånger i december (bland annat på julafton) som försnacks - supergoda!!! Muchos gott!

Haha, nån 30-årskris kan jag inte ha, börjar inse att jag faktiskt blir 34 i år så det är försent för 30-årskris!

Var dags glimtarn said...

Ja herregud det blir jag med, d¨får jag skylla det på fixering :)

Mustardseed said...

*ASG* Marmelad ja men du läste kanske även om vårt totala misslyckande för ett tag sen...hoppas inte för mycket ;-)