Friday, January 27, 2006

Stafettbloggar igen

Ah vi har inget internet hemma (betalade räkningen liiiite för sent *klantiga*) och det är så frustrerande. Uppkopplingen ska komma igång igen i början av nästa vecka igen men ack så irriterande det är att inte kunna maila (eller blogga) hemifrån. Jaja, jag kommer ju vara upptagen i helgen ändå eftersom älskade storasyster kommer på besök så det är ju ingen större katastrof.

Så kör vi en stafettblogg till som jag lånat från Thinkerbell.

Fyra jobb jag haft:
1. Suttit i kassan på en stor bildelsfirma
2. Sekreterare på samma firma
3. Flygplansmontör
4. Teknisk projektledare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Pulp Fiction
2. Kill Bill I + II
3. Star Wars (alla sex)
4. Och eftersom det där är betydligt fler än fyra filmer så skriver jag ingen mer...

Fyra ställen jag bott på:
1. Motala
2. Beijing
3. Skärholmen
4. Amherst, MA

Fyra tv-program/serier jag gillar:
1. West wing
2. Room service
3. Gilmore girls
4. Jamie Olivers matlagningsprogram

Fyra ställen jag semestrat på/i:
1. Grekland (alla möjliga öar...)
2. Kalifornien
3. London
4. Ungern

Fyra webbplatser jag besöker dagligen:
1. www.dn.se
2. www.alltforforaldrar.com
3. groups.yahoo.com
4. husmusen.blogg.se

Fyra favoritmaträtter:
1. Thaikyckling i grön curry
2. Sushi
3. Jordärtskockssoppa
4. Falafel

Fyra ställen jag hellre är på just nu:
1. I sängen
2. På en bar med R (jaja klockan är 10 nu men det är sant iaf)
3. Poolside nånstans där det är varmt med alla barnen och R
4. I soffan med en bok

2 comments:

Var dags glimtarn said...

Dina fyra ställen kopierar jag rakt av men buter ut R mot H !! :)

Tack för din kommentar på min blogg. Jag blev så innerligt lycklig faktiskt. Ibland undrar man ju om man är galen eller kass eller bra :)

Thinkerbell said...

Utmaning! http://jagvilllevaladolcevita.blogspot.com/2006/01/ovaneutmaningen.html