Wednesday, January 25, 2006

Det är mycket med det praktiska

Ls pappa jobbar i rivningsbranschen vilket innebär att hans arbetsplats flyttar på sig vartefter rivningsuppdragen blir klara. Ett bra tag har han nu jobbat mitt inne i stan, vilket har funkat riktigt bra för oss alla. Nu har han just fått besked om att inom två veckor blir det flytt till en ny site långt norr om stan. Han bor långt söder om stan och det kommer bli jobbigt att hantera praktiskt. Vi löser det, inget snack om saken, men jag får en stor klump i halsen och en i magen också för den delen av att inse att det kanske innebär ännu längre dagar för L.

Inte för att jag tror att dagis är dåligt för barn i allmänhet eller för henne mer specifikt, men för att hon redan idag är så trött när hon kommer hem från dagis. De dagar hon sovit hos pappa får hon gå upp 5.30 på morgonen och så hämtar jag henne vid 6 och vi åker hem till oss och tar det lugnt en stund innan dagis. Det är klart hon är trött då när hon blir hämtad vid 16.30, även om hon inte kommer till dagis förrän strax efter 8. Nu kanske det blir hämtning efter 17 de dagar pappa ska hämta. Det finns inte mycket utrymme för mig att kompensera heller. Jag lämnar redan idag varje morgon på dagis och har riktigt svårt att få ihop arbetstiden som det är (läs: min arbetsgivare har överseende med att jag inte är på plats 40 timmar i veckan).

Jag är säker på att vi reder ut det, men ibland känns det praktiska bara helt övermäktigt när man inte lever med sitt barns andra förälder och man vill bara sätta sig ner och gråta.

No comments: