Sunday, January 29, 2006

Jag antar ovaneutmaningen

från Thinkerbell, men bryr mig inte om att skicka den vidare till fem andra eftersom jag också avskyr kedjebrev! (Och jaaa mitt inlägg idag innebär att vårt internet kom igång igen i fredags. Påminn mig om att om jag ska glömma någon räkning i framtiden så måste det vara någon som inte är lika viktig som bredbandsräkningen!).

Såhär lyder utmaningen:
Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

Jag nöjer mig alltså med att lista mina egna fem konstiga ovanor eller egenheter:
  • När något roligt hänt i mitt liv så gör jag en litet sång- och dansuppträdande hemma. Det här började för typ 10 år sen med sången "I changed the tire" som var ett utbrott av glädje över att jag själv på min första bil framgångsrikt bytt hjul när jag fått punka.
  • Jag biter på naglarna men envisas med att tjata på min dotter att inte göra detsamma
  • Jag är otroligt nyfiken på andras liv och det är därför jag älskar att läsa privata bloggar. Förmodligen skulle jag kunna bli en såndär som står med kikare och spanar på vad grannen har för sig.
  • Jag anpassar min dialekt efter den jag pratar med på ett sätt som definitivt gränsar till det pinsamma.
  • Jag är en tröstätare och hittar alltid en anledning till att äta något extra gott, vare sig det är för att fira eller för att tröstas.

3 comments:

Lyckliga Grodan said...

punkt ett och fyra passar in på mig oxå.. till familjens stora missnöje..hihihi..

Mustardseed said...

Ah en till hemmasångare!! Det har jag aldrig stött på förut! (det kanske är vanligare än man tror, men ingen vågar erkänna?)

Lyckliga Grodan said...

det är ju jättekul.. och helt oemotståndligt..