Friday, January 20, 2006

Helgplaner

Snorhalt snorhalt snorhalt. En bra anledning att åka tidigt från jobbet i eftermiddag så jag inte behöver stressa till dagis i halkan *smart*

Ser fram emot helgen. Ikväll blir det fredagstacos och allmänt mys med alla barnen. I morgon ska K på gympaläger med övernattning. Vi andra fem ska få middagsgäster, en gymnasiekompis till mig, hans supertrevliga fru och deras två små barn. Middagsmaten kommer bli en upprepning av förra lördagen (som var utan gäster): helstekt oxfilé med jordärtskockspuré och lättkokta sugar snap peas. Ljuvligt!

På söndag planerar jag att överraska L och F och ta med dem på bio. Tanken var att vi skulle se Fem barn och ett sandtroll, men nu när jag läser recensionerna börjar jag tveka. Kanske får det bli Wallace och Gromit, som fått betydligt bätte recensioner överlag. Barnen vet inte om att vi ska på bio vilket ger mig chansen att enväldigt bestämma film.

No comments: