Monday, January 02, 2006

Får användning för kappan

Det är orimligt kallt på kontoret där jag jobbar.

Min chef som sitter vid skrivbordet mittemot mig har satt på sig mössa och täckjacka. Han började med mössan, men det räckte inte. Jag satte just på mig min assnygga nya kappa. Inte bara för att den är snygg utan för att jag fryser ihjäl annars. Dricker varm choklad också och låtsas litegrann att jag sitter på en fjälltopp och att det är helt naturligt och bra att det är såhär kallt.

Fick mail från Ls pappa med rapport om nyårsfirandet. Att väcka henne vid midnatt hade varit komplett omöjligt, så hon sov sig in i det nya året.

Det står klart att L är en liten tjej med stor integritet. Igår hade hon lekt med en pojke som är sex år. R hörde (Hmm det här kan bli komplicerat, Ls pappa är också en R men som ni förstått vid det här laget inte samma person som min älskade sambo R. Jag får hitta på en annan förkortning för Ls pappa alltså) - i alla fall, Pappa L (vi kör på det så länge) hörde från övervåningen där barnen lekte att hon ropade "I don’t want to play that game!!" När hon kom ner och han frågade vad som hänt ville hon inte berätta. Till slut, när han tog henne åt sidan så de kunde prata ifred, berättade hon att pojken velat "play married" och föreslagit att hon skulle röra vid hans penis så skulle han slicka på hennes snippa. Avancerat. Pappa L var enormt stolt att L sagt ifrån så tydligt när hon inte ville vara med. Jag kan bara instämma i känslan. Självklart klandrar man inte på något sätt ett så litet barn för att han föreslagit leken, men det känns otroligt skönt att L inte i första taget går med på sånt som inte känns bra för henne själv.

1 comment:

Anonymous said...

bra jobbat av lilla L! Och av ER för nånstans måste ju den där styrkan kommit ifrån också!
Det är ju en av de egenskaper man VERKLIGEN önskar sina barn, att inte vara med på nåt man egentligen inte vill bara för att nån ANNAN vill väldigt enträget.