Wednesday, December 14, 2005

Stafettblogg igen

Snodde den från Marmelad som snott den från nån annan...

10 låtar du lyssnar på just nu:
Haha, lätt: alla låtarna på Darins skiva, som dottern lyssnar på varje dag i bilen till och från dagis.

9 saker du ser fram emot:
Att vi ska köpa gran i veckan och klä den med barnen
Att mina föräldrar kommer och firar förskottsjul med oss på söndag
Ha en skön fredagskväll med bara R nu på fredag
Gå på Disney on Ice med L när hon kommer hem från USA
Vara ledig några dagar i jul
Ha sovmorgon på lördag
Gå på bio och se Harry Potter med R och hans döttrar nästa vecka
Spendera mitt födelsedagspresentkort på Sisters
Få julklappar!

8 saker du har på dig dagligen:
Trosor
Linser
Glasögon (annars hittar jag inte fram till linserna)
Behå
Strumpor
Skor
T-shirt (inte nödvändigtvis hela dagen, men någon stund på dagen)
Jeans (se ovan)

7 saker som irriterar dig:
Bristande kommunikation på jobbet
Märkeshets och annat snobberi
Patriarkatet
Trångsynta puckon
Att min bil aldrig får vara ifred
Att vår hemtelefoni inte funkar som den ska
Könsroller

6 saker du rör varje dag:
Min dotter (ok två dagar av fjorton rör jag henne inte inte)
R
Mobiltelefonen
Fjärrkontrollen
Diskmaskinen
En kaffekopp

5 filmer du kan se om och om igen:
Pulp Fiction
Kill Bill 1
Kill Bill 2
O Brother Where Art Thou?
Bridget Jones

4 personer du vill spendera mer tid med:
Barnen

3 saker du gör varje dag:
Kramas
Skrattar
Äter

2 band du har sett live:
Eldkvarn
Trance Dance *asg*

1 person du kommer spendera resten av ditt liv med:
R. Såklart.

No comments: