Friday, December 09, 2005

Lilla stackars gammelmormor

Jag vaknade av att min mage värkte vid tvåtiden i natt. Hade svårt att somna om. I morse ringde jag mamma på jobbet, men hon var inte där. När jag ringde hem till henne fick jag veta att min gamla sköra mormor hade ramlat i natt och brutit benet riktigt illa och att mamma fått samtal om det vid tvåtiden i natt. Inte för att jag tror på föraningar, magvärken var säkert julbordets fel, men lite ruggigt på något vis i alla fall. Stackars lilla gamla mormor, skröplig och skör och orolig i själen. Hennes kropp är så trött så trött. Hon som nyss mot alla odds fått ett stort sår på benet att läka och är helt slut efter en penicillinkur.

Nu är hon på sjukhuset och väntar på operation. Det är svårt att tro att hennes lilla svaga kropp och sjuka hjärta ska klara av ett så stort ingrepp.

Jag är glad att jag och dottern var hos henne och hälsade på förra gången vi var hemmavid. Jag är glad att hon fick två stora varma kramar av dottern. Jag är glad att min syster och hennes yngsta var förbi gamla mormor så sent som igår eftermiddag. Jag ångrar att jag inte ringde förra veckan som jag hade tänkt.

1 comment:

Thinkerbell said...

Tänker på dig och din lilla mormor. Hoppas allt går så bra som det kan!