Thursday, December 22, 2005

Harry Potter börjar få hormoner

Vi var med F(7) och K(9) och såg Harry Potter och den flammande bägaren igår kväll. Det märks att Harry Potter har blivit tonåring och jag tror att väldigt mycket av de menande blickarna, tonfallen och antydningarna i största allmänhet gick F och K förbi, men R och jag skrattade rätt mycket. Tror båda tjejerna tyckte det var läskigt men ändå kul att se filmen. Det var en skön avslutning på en rätt jobbig dag för mig.

I morse ringde jag hem till Ls farmor för att höra efter att de kommit fram som de skulle. Tänkte för mig själv i natt när jag vaknade och noterade att ingen hade ringt trots att de borde vara framme att risken fanns att Ls pappa lyckats tappa bort sin mobil på planet. Jag var inte helt fel ute eftersom han hade tappat den när han kom fram och displayen hade gått sönder, med resultatet att han inte kom åt mitt mobilnummer. Han lät mycket lättad när jag ringde upp ”Oh thank god” var den spontana kommentaren. Resan hade gått bra i alla fall och L var väldigt glad över att berätta att farmors hund Snoopia slickade på hennes händer hela tiden. Sötnosen.

Kvällen kommer ägnas åt att träffa gamla kollegor från förra jobbet. Både R och jag är före detta kollegor med de här killarna, så vi får tillfälle att gå ut ihop. Mysigt.

No comments: