Tuesday, December 27, 2005

Ingen kontakt

Just nu är jag j-ligt irriterad och lessen på Ls pappa. Vår deal när han åker till USA med henne är att de ringer mig VARJE dag. Det är inte kul att skicka sin 5-åring över Atlanten och inte ha en vettig chans att nå henne, så vår deal är att de ringer varje dag. Nu har de inte ringt på två dagar och fine, det kan väl hända, men det jag inte behöver då är att ringa upp och få prata med min ex-svärmor, som aldrig gillat mig för övrigt, och höra henne gör ett lamt försök att få L till luren och sen "sorry, she doesn't want to talk to you". Jävla kärring. Det är klart en 5-åring inte vill sluta leka för att mamma ringer, men då säger man som vuxen till henne att göra det ÄNDÅ. Om Ls pappa varit hemma hade jag naturligtvis pratat med honom och kanske till och med nöjt mig med det, men nu var han i en annan jävla stad och jag har ingen aning om när han tänker komma tillbaka.

Det suger så fett att inte få prata med sitt barn.

4 comments:

Ina said...

Jag kan inte ens föreställa mig hur det är utan C så länge men jag förstår frustrationen och irritationen att inte ens få prata med L när du ringer. Stackars dig! Kram

Var dags glimtarn said...

Nää, så dåligt gjort av x svärmor! Jag hade farit i taket!!! Styrka och kramar till dig. Hoppas R ringer dig imorgon med lilla L invid sig.

Anonymous said...

spräng x-svärmor och x!

Mustardseed said...

Haha president, det räcker att spränga x-svärmor, x är det inget fel på i vanliga fall så jag tror vi behåller honom. Han ringde iaf tidigt i morse, men då hade L redan somnat. Löfte om att ringa i morgon när hon var vaken utkrävdes.