Thursday, December 15, 2005

Idolhets

Oj vilken dag min dotter hade igår.

Darin, den stora idolen, skulle komma till centrumet nära dagis för att signera skivor. L, fem år, kan varenda låt på skivan utantill och ägnar en ansenlig del av sin tid till att fantisera om Darin och skriva om honom i sin dagbok.

Ls Pappa hämtade tidigt från dagis och ställde sig i kö med lilla L, bland en mängd hysteriska tonårsstjejer. Jag anslöt en stund senare när jag hunnit från jobbet. Vi stod i kö i en och en halv timme och L var extremt tålmodig och superduktig. Jag ägnade mig åt att fräsa åt tonåringar som ville tränga sig förbi oss i kön *bitchig*.

Efter en och en halv timme var det äntligen vår tur. Då gick L från världens kaxigaste lilla femåring till världens blygaste på noll komma fem sekunder. Det var så bedårande. Darin var faktiskt världens sötaste och L var så nöjd med att ha fått hans autograf på sin skiva.

Väl hemma så ägnade vi kvällen åt att klä granen med de andra barnen och R. Jaja, det är väl tidigt, men L åker till USA på drygt två veckor på onsdag nästa vecka och vi vill ha granen uppe lite innan hon försvinner. Plus att mormor och morfar kommer och firar smygjul med oss på söndag. I vilket fall som helst så kan jag meddela att julgransgrejer från två hem plus en stor påse nyinköpta från IKEA ger en väldigt fullpyntad gran. Urläckert. Ska försöka posta en bild senare ikväll. Kanske kan ni få se bild på när Darin signerar Ls skiva också...

3 comments:

Anonymous said...

Här i centrum hade vi besök av Martin Stenmarck för någon månad sedan och Christoffer var hur lycklig som helst för sin autograf.

/ Barbro

Ina said...

Det skulle jag också ha varit ;oD

Var dags glimtarn said...

Tjejer det var min allra första kärlek hihi *generad*. Rätt länge höll vi ihop vill jag minnas. Ända tills han flyttade. Many years ago :) En go kille rakt igenom!And damn good looking :)