Wednesday, December 21, 2005

Godis och missad flight

Tack till mitt jobb som ställt ut 10 kilo smågodis 10 meter från mitt skrivbord. Mängden godis jag trycker i mig kompenseras säkert kalorimässigt av att jag springer fram och tillbaka till korgen. I vilket fall som helst har det uppiggande effekt på lessen mamma.

Pratade för en stund sen med Ls pappa som hade "fucked up big time" (hans ord, inte mina) och lyckats missa planet från Frankfurt till San Francisco. Stackars stackars honom. L hade tröstat och sagt att det ordnar sig. Skönt med 5-åringars tillförlit. Hon hade ju rätt dessutom och med hjälp av 200 dollar och hjälpsam personal kom de på en ny flight 5 timmar senare på ett annat bolag. Senaste livstecknet var ett sms om att de nu satt på planet till SF och att L somnat så snart de satt sig ner.

2 comments:

Ina said...

De är både kloka och modiga! C talade om för mig i somras när A var sjuk och jag bara grät; "Det ordnar sig mamma, han blir snart frisk!" Hon hade också rätt, precis som lilla stora L!

Var dags glimtarn said...

Låter som ngt jag skulle kunna göra, missa ett plan... Tur att han hade så fint sällskap :)

Njut av julen så gott du kan, hon är snart hemma och förgyller igen!