Saturday, December 31, 2005

Ny favoritblogg

Hittade via Exil-mamma till Husmusens blogg om inredning, design, pyssel och hemmatips och den är helt klart min nya favoritblogg. Så mycket enkla men jättesnygga tips. Lägger genast till på listan över bloggar jag gillar.

Idag sov vi helt sanslöst länge, till kvart över elva. Jag kan faktiskt inte minnas förra gången jag sov så länge, måste ha varit någon gång när jag hade jetlag. Gårkvällen ägnades till stor del med att R spelade Need for Speed (det gör han just nu också förresten) medans jag slet mitt hår med en pic-a-pix från Conceptis Puzzles. Superkul och helt beroendeframkallande (vilket Need for Speed uppenbarligen också är). Vi gjorde en paus för att äta smaskiga bakade potatisar med rökt lax, gräddfil, rödlök och rom. Mmmm. Gjorde dock misstaget att titta på Saw samtidigt. Ärligt talat så måste manusförfattaren till den filmen ha en allvarlig störning. Helt sjuk film och så uppenbart skapad för att man ska bli så äcklad det bara går att bli. Jag blir mörkrädd av skräckfilm och vågade inte gå ner i källaren efter mer öl när vi tittat på filmen. Avslutade med att läsa om ett riktigt blodigt yxmord i Minette Walters bok Skulptrisen, helt i kvällens anda.

Idag har vi inte hunnit med så mycket mer än att köpa champagne till i natt och skotta rent kring bilarna på gatan. Min bil hade blivit inplogad, men nu är den loss.

No comments: