Wednesday, November 23, 2005

Stafettblogg

Jag hänger på Thinkerbells stafettblogg:

1.Välj tre ord för att symbolisera dig själv i högstadiet: blyg, populär, sportig, rädd, gullig, smörig, lillgammal, duktig, tuff, teaterapa, ambitiös, plugghäst, hemmakär, aktiv, störig, högljudd, framåt, realistisk

7-8: blyg, rädd, plugghäst.
9 (i ny skola i ny stad): populär, ambitiös, högljudd.

2. Vilken bok läste du senast? Fem ORD för att beskriva varför jag ska, eller ska avstå att, läsa den.

Läs ”Den jag aldrig var” av Majgull Axelsson: Psykologisk, relationsskildring, tankelek, dramatiskt, tragiskt.

3. Finns det någon känd person som förändrat dig eller ditt liv på något sätt? Vem och hur har denna någon förändra dig?

Nej, ingen känd person. Däremot en hel massa okända...

4. Skriv tre saker som du och din partner tycker olika om (har du ingen aktuell partner kan du väl svara för nåt X)

- svartjobb
- friskolor kontra kommunala skolor
- mängden söta mellanmål och godis till barnen

5. Vad är det sista du skulle berätta för din mamma?

Om mitt sexliv?

6. Vem ringer du först när hela världen står på ända, allt är deppigt och inget funkar?

Min älskade sambo R. Jag tror jag kan prata om allt med honom, till och med om det är han som är ”problemet”...;-) Om han inte skulle vara tillgänglig så skulle jag ringa mamma eller min syster.

7. Vilken är din största personliga sorg?

Jag sörjer fortfarande litegrann att jag inte lyckades ge min dotter en uppväxt med båda sina föräldrar i samma hem. Lite knäppt eftersom jag egentligen tycker att kärnfamiljen är överskattad, men hjärtat och hjärnan hänger inte alltid med i samma takt.

8. Vad frambringar mest ångest:
inte ringt mamma på en vecka
dåligt städat eller ostädat
gått upp i vikt
larm om farliga livsmedel
boendet
räntehöjningar
välja fonder/telebolag/elbolag --X
för mycket på TV-tittande
tränat för liteär utomhus för lite
inte bytt till vinterdäck
annalkande sjukdomssäsong
ätit skräpmat/godis

1 comment:

Thinkerbell said...

Hej och TACK så mycket för kommentaren i min blogg om mitt melankoliska jag.

Jag tänkte bara säga att jag har en ny stafettpinne att hämta upp. Lämna en kommentar så jag vet när det finns svar att läsa.