Thursday, November 03, 2005

Bra arbetsdag idag...

NOT.

Har lämnat tillbaka hyrbilen och står utan bil ett par dagar eftersom skitplåtverkstan fortfarande inte är klar. Lånade Rs bil för att skjutsa lilla dottern till dagis i morse, sen hem och lämna tillbaka den till R som höstlovar med de andra tre ett par dagar. Ner till t-banan och åka ett par stationer och sen byta till bussen som går till jobbet. Var framme på jobbet 9.25. Jag var inte först där kan man väl säga.

Bestämde mig för att trots allt följa med kollegorna ut på lite långlunch vid 11. Väl tillbaka lyckas jag smälla igen bildörren på just den jackfickan som min mobiltelefone befann sig i. Den fick ett väldigt väldigt vackert mönster över hela skärmen, men funkade inte till mer än just att titta på. Min chef blev jätteglad när jag kom och visade.

I och för sig blev faktiskt JAG jätteglad en timme senare när vår fantastiska IT-support faktiskt visade sig ha mobiler på lager (alltså ett liv utan både bil och mobiltelefon kändes oerhört skrämmande...), och faktiskt en mycket ballare modell än den jag hade innan. Numera kan jag lyssna på radio i mobilen - hur bra som helst, särskilt en dag som denna när jag testade den kommunala trafiken grundligt.

Eftersom dagis hade drop-in fika idag (och maskerad för barnen, min kära dotter var utklädd till djävulstjej meddelade hon glatt när hon klev in på dagis i morse, och jag som trodde hon var Lavagirl som vi hade siktat på) och jag åkte kommunalt så kunde jag vara kvar på jobbet ända till klockan 14.

Ja, jag tror verkligen min chef var nöjd med min insats idag, typ fyra timmars aktiv närvaro och en pajjad mobil. Men vad gör det i det stora hela egentligen. Jag fick ju testa dagis fantastiska spöktunnel, sticka handen i en skål med sylt och min nya mobil är bättre än det gamla. Jag är nöjd.

No comments: