Wednesday, November 09, 2005

Gräsänka

Dottern och jag har varit hemma själva två kvällar i rad, R är bortrest på tjänsteresa i USA och hans barn är hos sin mamma. Egentligen tyckte dottern att det var supertråkigt att de andra var bortresta, men vi spelade spel, tittade på Disneychannel tillsammans, åt chips med dip till kvällsmat och så fick hon sova i min säng hela natten. Då var det rätt ok att vara ensam med mamma i alla fall.

Ikväll är jag helt ensam och det känns rätt konstigt. Jag passar väl på att se nån film som bara jag vill se och äta nån mat som bara jag vill ha. Kanske sitta med laptopen i soffan och surfa samtidigt som jag kollar på tv. Det gör jag nästan bara när jag är själv, R tycker det är lite irriterande om jag surfar när vi sitter framför tvn tror jag. Det är klart, man blir lite lätt frånvarande med datorn i knät.

I natt drabbades jag förresten av oförklarig sömnlöshet mitt i natten. Eller så oförklarlig var den kanske inte, jag somnade med dottern redan vid halv nio så vid ettiden kände jag mig rätt pigg när jag vaknade. Gick upp och kollade lite mail till slut och svarade på ett jobbmail 2:37 på natten. Undrar om mottagaren noterade den aningens underliga tiden mailet skickats på. Gick sen och la mig och läste en timme i Majgull Axelssons fantastiska bok Den jag aldrig var. Jag är helt förtrollad.

1 comment:

Mustardseed said...

Hehe, läste just i Expressen eller nåt sånt att man ska göra just sådär. Men att skicka mail vid 22-tiden kan väl anses vara ambitiöst, att skicka vid 2.30 uppfattas nog mera som stört *s*