Thursday, March 30, 2006

Vårsol och vårskor

Ah solen tittar fram. Tänk så mycket lättare allt känns när solen skiner. Och hemma kan vi för första gången på många månader gå i våra två yttertrappor utan att riskera liv och lem. Härligt!

Det tre äldsta barnen fick nya fina basketkängor (rosa, med glitter och fjärilar, visst låter det underbart?) för ett par veckor sen och frågar flera gånger i veckan om de inte kan få ta dem till dagis/skolan nu. Kanske kanske försvinner äntligen snön snart så de kan få inviga nya vårskorna. Jag minns såväl den där känslan. Nya skor. Jag vill också ha nya skor. Ska absolut hitta ett par snygga basketkängor till mig själv också. Mest av allt vill jag ha rosa converse (utan glitter och fjärilar). Är det här en försenad 30-årskris?

Jag blir aldrig frisk känns det som. Kanske måste jag masa mig iväg till vårdcentralen i alla fall och få en penicillinkur snart, bihålorna mår inte bra och jag är trött på att vara trött. Förra året fick jag halsfluss lagom till midsommar och den penicillinkuren gav på sista dagen en allergisk reaktion som förde mig till huddinge sjukhus akutmottagning vid tretiden på natten. Mitt ansikte var helt sjukt svullet, läpparna minst tre gånger sin normala storlek och hela kroppen täckt av upphöjda röda kliande fläckar som såg ut som en världskarta över okända länder. Nu känner jag mig inte så jättepigg på att knapra penicillin igen. Det finns väl flera sorter i och för sig, men hypokondrisk som jag är misstänker jag att jag skulle få fantomsvullnader i ansiktet efter ett par dagar oavsett sort.

2 comments:

Thinkerbell said...

converse rular ju! passar till allt och är sköna.

köpte just ett par med blommönster, hade velat ha på vit botten men det blev orange. bild kommer i min blogg snart.

förövrigt är det MYCKET 80-talsmode nu. tajts som slutar på halva vaden, skärp på höften, tvärrandigt, svart/vitt/rött-punkigt, ballerinaskor.

Anonymous said...

Jag köpte Converse i lördags!
Fegade lite och köpte svarta ...
/Moster H