Monday, March 06, 2006

Extra gott

L och jag trotsade snöstormen i lördags och kom ut oskadda på andra sidan redan i Södertälje där vädret var betydligt mer humant än i Stockholm. L var för övrigt på ett strålande soligt humör så det kan ha varit så att hon alldeles själv blidkade vädergudarna så vi fick vettigt väglag de tjugo milen till Linköping. Och vem kan vara på annat än soligt humör när man nyss varit på femårskalas och därefter får åka raka vägen till älskade mormor och morfar och träffa älskade kusinerna och moster och morbror?

Elvaåriga kusinen tar chansen att leka med riktiga barnleksaker när L dyker upp och L njuter i fulla drag av kusinleken. Hon har inte ens tid att kissa eftersom man faktiskt kan missa något kul då.

Nu är jag gräsänka nästan en vecka och ikväll utan barn också. Känns ovant även om det händer då och då. Visst borde jag få äta något extra gott och se på nån riktigt tårdrypande film ikväll? Mmm så får det bli. Och sen måste vi naturligtvis äta något extra gott på onsdag när jag är ensam med tjejerna och så självklart något extra gott på fredag när jag också är själv och sen något extra gott på lördag när R är hemma igen. Hrm. Det är exakt såhär jag har gått upp ungefär 5 kilo det senaste året.

No comments: