Thursday, March 09, 2006

Lättja och frosseri

Jag måste faktiskt ta tag i min kropp.

En gång för några år sen gjorde jag ett megaryck för att få bort graviditetskilona. Tränade sex dagar i veckan och åt väldigt kontrollerat och sunt sex dagar i veckan. Sedan total frossa och lättja en dag i veckan. Det fungerade hur bra som helst. Mycket strukturerat och enkelt att följa, när man nu kunde se fram emot att få frossa den där sjunde dagen. Jag höll i stenhårt i 12 veckor, sen lite halvhårt i kanske 12 veckor till och sen började frossan och lättjan spilla över ganska mycket på de andra dagarna, och nu skulle man nog kunna säga att jag kanske kanske låter bli att frossa den sjunde dagen men lättjan har tagit över mitt liv helt och hållet.

Jag bestämmer mig härmed för att jag ska bli en hängiven joggare. Det är billigt och går att göra närsomhelst och varsomhelst. Till och med på kvällen när barnen somnat. Men kanske borde jag invänta våren först? (ja ni ser, lättjan har mig verkligen i sitt grepp). Ok, vi säger såhär. Jag börjar med att gå långa promenader medans snön finns kvar, och så lovar jag att börja jogga när vägarna är rena igen?

6 comments:

Ina said...

Då kan vi väl ses och springa vårrus i maj sedan!? Här går det också trögt att komma igång med just löpningen... men kanske när grusvägen är bar från all snön. Fram tills dess åker jag skidor istället :o) !

Var dags glimtarn said...

Här är 16 grader idag, men jag springer inte, ehm. Imorgon! :)

Mustardseed said...

Hahah, njaa jag tror inte jag kommit igång i tid till något vårrus. Midnattsloppet, kanske...

Thinkerbell said...

jodå, du hinner komma iordning för vårruset - det är bara 5 kilometer. och lättsprunget. det är jättekul att springa flera i en kvintett (visst heter det så när man är fem?).

men vid -15 springer man inte. man åker långfärdsskidor :)

Mustardseed said...

*s* thinkerbell säg inte så, det är klart jag inte hinner!!

Thinkerbell said...

Jag började förra våren (start i mars typ) och sprang vårruset på 27 minuter. Jag är ingen übermänniska, kan jag så kan du. :-D