Saturday, December 30, 2006

Äntligen!

Äntligen är alla barnen hemma samtidigt igen! Nog för att det är skönt att vara barnledig och kunna sova så länge man vill och göra precis som man vill i största allmänhet, men något saknas ändå när barnen inte är här.

R och jag sitter och gör veckomeny för första gången på säkert en månad men fastnar i fantasier om allt gott vi skulle kunna göra till nyårsmiddag. Det verkar landa på en klassiker med räktoast till förrätt, helstekt oxfilé med jordärtkockspuré till huvudrätt och någon smaskig chokladkaka till efterrätt.

Sen har vi förhandlat om hur mycket vi skulle köpa raketer för. Jag tänkte i mitt stilla sinne att 300 borde vara nog men sa högt att 500 kunde vara ok, och tyckte jag sträckt mig långt. R sa högt 700 men på något konstigt sätt så landade vi till slut på 800. Hur gick det till? Måste jobba på min förhandlingsteknik.

3 comments:

Var dags glimtarn said...

Vi har gäster och då måste man ha veckomeny.... Det bara går inte annars! Ikväll röktlax och fransk potatissallad och vitvinsvinegrette. Panacotta till efterrätt.
Nyår: kronärtskockor inlagda, rödbetor med chevre, kapris och carpacciho som förrätt, plockmat. Oxfilé och färskpotatis i ugn med flingsalt på, vitlökssmör huvudrätt. Gino till efterrätt. Chokladask, skumpa och röööödvin ; )

GOTT NYTT!!!

Mustardseed said...

Mmmmmmmm *dreglar*

Gott nytt på er också!

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman said...

Vi ska ha löjrömstoast tillförrätt, fondue (på oxfil+e) till huvudrätt, och saffranspannacotta till efterrätt.