Monday, December 18, 2006

Julstämning

Som den äkta moderna familj vi faktiskt är har vi tjuvstartat julfirandet ikväll medelst julgransklädning och utbyte av julklappar mellan barnen. Skälet är såklart att barnen snart ska till sina andra föräldrar och sen inte träffas förrän efter den större delen av julfirandet är avklarat redan. Hursomhelst så har vi haft en supermysig tjuvstart av julen och som bevis visar jag upp vår fantastiska gran. Kan tillägga att de stora paketen under granen inte öppnas ikväll till barnens stora förtret.
Passar även på att skrytvisa Rs pepparkakshus. Bilden visar inte riktigt hur stor huset är och därför måste jag påpeka att det är hela 46 cm högt och 25 cm brett. Quite impressive, eller hur?

4 comments:

Var dags glimtarn said...

WOW, vilket peppishus!!!

Vi har haft granen klädd sen andra advent, vår tradition. Ingen julstäming utan klädd gran : )
(lylllo era ungar som redan får klappar, JAG är avis *S*)

Mustardseed said...

Jamen, de fick bara ge varandra sina egna små julklappar. Från oss (och tomten) får de vackert vänta till julafton.

Ina said...

Impad även jag av pepparkaksbygget! Här körde vi köpta delar och limpistol - och är stolt över det :) ! Enda gången jag gjort själv var när maken och jag var nykära och skulle impa på varandra. Efteråt har vi berättat att det "första gången" för oss båda...!

Anonymous said...

S var mäkta imponerad. Har R gjort det där? Alldeles själv? ;-)
Make J tyckte att vi också skulle bygga ett ... Siluetten av Manhattan ... Visst, säg bara till när vi ska börja!

KRAM
Storasyster