Friday, May 23, 2008

Too much time and not enough self control

Jag shoppar ihjäl mig på internet. Orkar inte gå runt i affärer med vagnen men vi lever ju i internetaffärernas tidålder och ojojoj vad mycket tid jag har att surfa runt och titta på snygga kläder och konstatera att oj här har de halva priset. Håll utkik efter mig och R på lyxfällan!

Just nu sitter jag ivrigt och väntar på ett paket från philosophy.com med sköna krämer till ansikte och händer och mmm härligt. Sen kom jag på efter att paketet redan beställts att R faktiskt åker till USA nästa vecka, så då ska han få komplettera med lite fler philosophykrämer. Herregud, jag har ju fötter att smörja in också till exempel! För tillfället står dollarn så lågt att det lönar sig att skicka efter trots fraktkostnaden, tull och moms (visste ni att man får betala moms inte bara på vad varorna kostade utan även på frakten och tullavgiften? hur knäppt är inte det?), men det blir ju oooh så mycket billigare om R bär hem grejerna själv. Det kan få bli min kompensation för att han inte kommer hem förrän på söndag eftermiddag.

No comments: