Sunday, May 25, 2008

Sytt

Jag har sytt en tunika till L, efter mönster från Ottobre. Jag är rätt imponerad av mig själv faktiskt, även om det blev en del sprättande och allt inte blev perfekt så passar den och ser riktigt fin ut både på och av.
Sen har lilla I fått en ny solhatt också, mönster från "Sy till barnen" av Elsebeth Gynther. Den var betydligt lättare att få till, även om den inte heller är helt perfekt. Orkade bara inte vara petig med kantbandningen så det blev lite som det blev. Passade gjorde den i alla fall (även om man inte ser så noga på bilden hur mössan ser ut).

2 comments:

Kajsa Bergman Fällén said...

Jättefina båda två! Jag gillar den där tunikan/klänningen, men N är inte tillräckligt stor för den än. Men hon blir väl vad det lider misstänker jag, då ska jag också sy den.

Anonymous said...

Vilken jättesöt tunika! Du är verkligen duktig på att sy.