Monday, May 05, 2008

Syalster, hackspett och en ny sorts äppelpaj

Jag har sytt en tunika till F efter ett mönster i Ottobre. Det är svårare att sy till större barn tycker jag, passformen blir viktigare på något sätt och alla små misstag syns mer. Det blev bra till slut i alla fall, F blev nöjd och då är jag också det. Den är lite skrynklig på bilden, men ni får en idé om hur den ser ut i alla fall.




Sen har jag sytt ett par små mössor också, en till lilla I och en till lillkusin S. Här är I i sin!




Måste tipsa om världens läckraste bakbok också, A piece of cake av Leila Lindholm. Jag gillar egentligen inte ens att baka men jag vill seriöst testa precis vartenda recept i den här boken. Vi har avverkat två recept nu, världens mest gudomliga brownies och så den här blåbärscheesecaken. När R hade ätit sin första bit av cheesecaken i går sa han "Alltså allvarligt talat, det här är den godaste äppelpaj jag nånsin ätit". Där ser man!


Visst ser den god ut...?

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha, vilken hemmafru du har blivit nu! Kakor och sömnad och fågelskådning (fast du glömde skriva om fågeln!)

Kan du inte komma in till stan nån dag med lilla I så man får titta på gullungen? En lunch i solen kanske nu när det börjar bli varmare?

Mustardseed said...

Haha, eller hur?

Klart vi vill komma till stan och luncha! Just den här veckan råkar vara ganska fullbokad, men det hör inte till vanligheterna, så jag mailar dig, kanske nästa vecka skulle funka?