Tuesday, May 13, 2008

EFIT igår

Min första EFIT och jag var lite sen i starten och missade sista fotot, men jag postar det som blev i all fall. Jag vaknade fem i sju och vid åtta var jag på Ls skola och lämnade av henne där. Här kommer resten av dagen.
Klockan är nio och I som somnade i bilen hem från Ls skola har just vaknat. Glad!


Klockan 10 tar jag en kopp kaffe samtidigt som jag skriver inköpslista bland annat till den smarriga chokladkakan jag ska baka.
Vid elva är vi på mammaträff. I ligger och sover bland några av de andra bebisarna. Klockan ska just bli tolv och vi har satt oss i bilen för att åka och handla. Det är inte kul. En timme senare är vi hemma igen och jag ska packa ur bilen.
Dags för lunch klockan två. Framför TVn såklart. Och oroa er inte, ölen på bordet är alkoholfri!

Lilla I sitter och läser i soffan vid tretiden.
Vid fyratiden låg vi båda och snarkade i soffan, och strax innan fem vaknade vi.
Vid sextiden steker jag spenatquesadillas att ta med på Ls skolfest i morgon kväll.

Klockan sju hade jag även hunnit sätta in den där chokladkakan i ugnen. Disken fanns dock kvar.


Dags att softa i soffan igen. Klockan har just passerat åtta. Vi väntar på att R ska komma hem och jag multitaskar med TV och internet.


Pappa R har kommit hem och I är fortfarande klarvaken.


Vid tiotiden bytte vi lakan och gick och la oss, men jag glömde det sista fotot. Godnatt!

6 comments:

Anonymous said...

Åh himmel, vad sugen jag blev på spenatquesadillas. Kanske för att det är lunchdags!? Det får det bli till kvällsmat... ja, iofs blev jag sugen på chokladkaka också, men den måste skippas om det ska hända nåt med mitt omfång.
Vi ses på torsdag!
KRAM
storasyster

Jennie said...

Grattis til EFIT-debuten! :-D

Mustardseed said...

Men storasyster, chokladkakan gjordes ju för att ätas bland annat på torsdag lunch, så vi får väl ta en riktig långpromenad efteråt då för att kompensera!

Jennie, tack tack! :-)

Anonymous said...

Ok, jag får väl offra mig på lite chokladkaka... ;-)
Har du skaffat nån stegräknare än?
Idag är jag hittills uppe i 13 455 steg. Ganska bra, va!?
/Storasyster

Anonymous said...

Kul att det äntligen blev av nu då! Lilla I är söt som socker.

Anonymous said...

Hej....

Kikar in din efit dag... Kul att få se din dag...

ha det gött.
// Gurkiss