Thursday, May 11, 2006

Rensa ut

Ls pappa ska flytta i sommar och då kanske det såhär två och ett halvt år efter skilsmässan passar bra att vi rensar ur källarförrådet som vi inte ens orkade öppna när jag flyttade. Då fanns ingen energi över till sånt, men nu har såren börjat läka lite mer och det känns inte oöverstigligt att gå ner där i källaren och riva fram minnen.

Vi hade enormt mycket barnkläder i källaren som jag nu börjat gå igenom för att sortera och rensa, skänka bort, spara, ge tillbaka till moster H och kanske gråta en skvätt över. Hittade Ls första lilla sparkdräkt i storlek 50, som vi köpte med en liten hjälmmössa till när L fortfarande var den lilla sockerärtan i magen. Sånt måste man gråta lite över, för att den var så söt, för att den var så ofattbart liten, för att hon är så stor och vacker nu och för att livet inte riktigt blev som vi trodde då men väldigt bra ändå.

2 comments:

Kajsa Bergman Fällén said...

Ja, vilka minnen de där små kläderna är förknippade med! Rensade ur dotterns kläder när vi flyttade och vissa plagg betyder verkligen oerhört mycket.

Fast jag kommer fortfarande inte ihåg vad ungen hade på sig när vi gick (det var inte så långt) hem från BB *S*

Mustardseed said...

Haha men vet du vad, jag tror att jag minns nu, jag tror att det faktiskt var det där första plagget vi hade köpt. Fast jag är inte riktigt säker. Jag minns mest att vår katt kändes enormt stor helt plötsligt när vi kom hem från BB, som om hon tagit groteska proportioner de dagarna vi var borta. Egentligen var det ju bara L som var yttepytteliten.