Monday, May 22, 2006

Nya tag

R och jag har bestämt oss för att göra en intensivsatsning inför beach 2006. Eller i ärlighetens namn: Rs cykelträning inför Vätternrundan gör att hans magmått krymper med skrämmande hastighet (inte så konstigt med tanke på att han cyklade typ 40 mil bara förra veckan) och jag måste göra något för att komma ikapp. Alla vet ju att man måste vara jämförligt väl(eller o-)tränade om man är ihop, annars vet man aldrig hur det går. Eller ok då, vi har bara kommit fram till att det finns ingen bättre tid att börja leva lite nyttigare än NU. Mycket nyttig meny planerad inför veckan alltså.

Som för att motivera mig lite extra inför veckan som kommer avslutade jag helgen med två skålar ostbågar och tre öl till kvällsmat igår. Idag blir det andra bullar. Eller inga bullar alls snarare.

Återigen lite statistik:
Antal gånger jag varit ute och sprungit i år: 6
Antal kilo jag gått ner i år: 0
Antal kilo jag gått upp i år: Ca 2 fortfarande, eventuellt lite mer efter helgen som gick i frosseriets tecken
Antal dubbelcenter jag köpt på jobbet den här veckan: 0 (Och då har jag ändå varit på jobbet i typ 2 timmar redan...)

1 comment:

Kinna Jonsson said...

Skönt att höra att det är flera som kämpar. Jag försöker med lite vardagsmotion med promenad på lunchen 30 min. 2 kg borde inte där de är. =) Håller tummarna för dig!