Friday, October 28, 2005

Äntligen fredag...

Jag höll på att somna bakom ratten på väg till jobbet i morse, tur det äntligen är fredag...! Den här veckan har varit rätt intensiv på jobbet, med en ständigt känsla av otillräcklighet och möten staplade på varandra (7 stycken i rad igår). Nu i eftermiddag skulle jag egentligen haft ett långkörarmöte, men två av de viktigaste deltagarna uteblev (utan förvarning, liiite bättre kalenderhantering än så skulle vi vilja se kanske...inte helt okaraktäristiskt för åtminstone en av dessa personer tyvärr att inte ha koll på vad man lovat) så mötet blev framflyttat ett par veckor. Då kan jag i alla fall glädja både personalfattigt dagis och hemsjuk dotter med tidigt hämtning idag, känns inte helt fel trots allt.

Kvällen blir lugn, tillsammans med barnen (Eller det där är väl ett helt motsägelsefullt uttalande, lugnt tillsammans med barnen? Njaa inte så troligt kanske.). De ska få grilla korv i öppna spisen och sen ska vi basta. R och jag gör nog en thaikyckling istället för grillkorv. Jag är trött. Misstänker att det blir en del tv-tittande ikväll eftersom vi just fått igång vår kabeltv (Viasat guld genom bredbandsbolagets ADSL, hur coolt som helst, heja bredbandsbolaget. Fast bu för deras IP-telefoni förresten, helt opålitlig, och vad har man för nytta av en opålitlig telefonlina egentligen om man ändå har mobil?). Jag vill sova nu.

No comments: