Tuesday, October 24, 2006

Matlyx

Vi har lagat så mycket god mat på sistone. Som i söndags kväll. Jordärtskocksoppa med hembakt rödlöksbröd på sidan. Mat för gudar. Åts under ett evigt oh-ande och ah-ande.

Morgonen efter, hemlagad müsli, den godaste man nånsin ätit. Och nyttig! Bonus.

Eller igår kväll, hemmagjorda köttbullar i tomatsås (jo, hemmagjord den också såklart) med pasta (ok, inte hemmagjord). Lyxvarianten av findus köttbullar, ketchup och makaroner och så enormt mycket godare. Efteråt, smörstekta kaneläpplen med glass. Äpplen från den egna trädgården. Vardagslyx.

Ikväll blir det McD. Man vill ju inte bli för hemtrevlig liksom.

3 comments:

Anonymous said...

Mmmmm! Vad gott. Vi gjorde "era" italienska vitlöksköttbullar i lördags och bjöd våra långväga gäster på. Mycket uppskattat.
Ikväll hade vi planerat in jordärtskockssoppan ...
Har du recept på rödlöksbrödet?
KRAM
Syster yster

Kajsa Bergman Fällén said...

Nej sluta nu! Jag dör av hunger *asg*

Hur gör man hemgjord müsli? Den enda jag tycker är riktigt god är Saltå Kvarns, men jag har inte hittat den annat än på deras butik i Järna och det blir aldrig av att vi åker dit när müslin är slut. Recept bitte! :-)

Var dags glimtarn said...

Mmm, rödlöksröd! Rödbetsbröd, kan man göra det istället tro, eller med... Byta ut rödlöken mot rödbetor. Vet inte varför jag skriver detta men blev så sugen på rödbetor när jag läste rödlök. Hjedamig vad knasigt inlägg. Men jag ska testa!