Monday, September 25, 2006

Ryggar

Ajajajaj jag är så stel i ryggen. Jag kan säga såhär, vi kunde inte följa Rs detaljplan till punkt och pricka under helgens trädgårdprojekt. När vi grävde en djup ränna för att lägga elkablarna till utebelysningen i så var tanken att den skulle gå rakt och fint på ena sidan av trädgårdsgången. Istället såg rännan ut som vi varit redlösa och grävt helt på måfå i sicksack över gången och gräsmattan. Det går liksom inte att gräva genom berg, hur mycket man än vill. Entreprenören som byggde området i början av förra seklet gick i konkurs av allt sprängarbete som behövde göras på berget. Nu förstår vi varför.

Det blev fint till slut i alla fall.

Och apropå ryggar så vidarebefodrade min syster det här från sin dotter. Kan bara konstatera att min humor är helt i nivå med 12-åringars:

- hej, hur är det med dig idag då?
-jo, det är bra, men jag har ett hål i ryggen.
-ett hål i ryggen?
-ja, men det sitter så långt ner så det skiter jag i !

No comments: