Tuesday, April 11, 2006

Salong K

Har inte hunnit kolla in nya Salong K i detalj, men lite har jag varit inne och nosat. Första intrycket var mest ett ”Jaha?”. Det såg ju ut som Damernas eller Femina gjort en nätupplaga, vad var det som var så nytt? Men så klickade jag mig vidare till Pernilla Glasers krönika, och då förstod jag. Något sånt skulle ju aldrig publicerats i Damernas. Jag kommer garanterat klicka mig in på Salong K igen.

Befriande just idag med någon som vågar stå för sina ideal, nu när det blivit så ocoolt och karriärshämmande att vara feminist. Som om livet gick ut på att göra allt så lätt som möjligt för sig. Som om det inte fanns saker som är viktigare och större än att smälta in och segla med. Hur kan någon som älskar sina barn uppmuntra dem att inte sticka ut för annars kommer de bli behandlade sämre av lärarna och inte få några jobb? Skugges argument låter som de som inte vill att homosexuella ska adoptera. Det är de som sticker ut som ska ändra på sig, inte mobbarskitarna som kräver att man ska anpassa sig till normen. Kära godaste godhet, låt mig aldrig bli så bekväm.

No comments: