Wednesday, April 26, 2006

Dagismiddag

Lilla L går på ett dagis där hon och en liten flicka till är de enda som har svenskt ursprung. I övrigt finns säkert 10 olika nationaliteter representerade. Det bär med sig den stora fördelen att när vi varje år har knytkalas så dukas en helt fantastisk buffé upp med mat från hela världen. Den traditionella knytisen går inte av stapeln förrän till sommarlovet, men igår hade vi en extra familjemiddag och herregud vilken upplevelse. Fat efter fat med hemmagjorda delikatesser som jag inte har en aning om vad de heter eller hur man tillagar men åh vad jag önskar att jag visste. Små vinbladsdolmar, afrikansk lammgryta, hoummos, couscous med en kryddning jag inte kan beskriva, grekisk pastitsio, små knyten och vårrullar i fyra, fem olika tappningar från olika länder, risröror, bröd.... Jag skulle vilja åka till dagis på lunchen idag och äta upp resterna!

Åh vad jag kommer sakna de här middagarna när L börjar förskoleklass till hösten i ett betydligt mer homogent bostadsområde.

No comments: