Friday, April 07, 2006

Har varit en usel bloggare

Energin har inte varit på topp de senaste veckorna, influensan och vintern från helvetet har helt sugit musten ur mig. Nu har jag börjat komma igång ordentligt igen, behöver inte alvedon för att stå upprätt längre och börjar (naivt?) hoppas på att det faktiskt blir vår i år också. Jag känner att jag äntligen driver saker på jobbet igen istället för att bara flyta med. Att jag orkar annat än bara lägga mig i soffan när jag kommer hem. Saker blir fixade, jag somnar inte halvnio framför TVn utan orkar till och med läsa en del och umgås med älskade R. Ljuvligt.

Nu har vi den första helgen utan barn på rätt länge framför oss, och ärligt talat ska det bli asskönt! Inte för att jag inte älskar alla barnen och vill vara med dem, men för att det är så enormt lyxigt att få vara bara vuxen och ego en hel helg. Inleder ikväll med romantisk middag på icke-barnvänlig restaurang, med vin och vuxenmat och jag tänker inte skära upp någon annans mat eller torka någon annan om munnen eller blåsa på någon annans varma mat. Jag säger det en gång till: ljuvligt.

2 comments:

Thinkerbell said...

ljuvligt är ordet. ha en riktigt trevlig helg!!

Var dags glimtarn said...

Ah, får nog ta och ta in lite barnvakt, när man bor mer än 200 mil bort får man väl hitta en "annan mormor/syster/farfar/brorsa....... Jag vill med ha det lite ljuvligt :) (fast kom på att vi ska till ROm själva 2 nätter i maj)