Tuesday, September 02, 2008

Detta är numera en städblogg

Jag har påbörjat min höststädning. Planen är att verkligen grovrengöra (eller alltså, finrengöra? jag menar ta bort allt skit som samlats sen vi flyttade in, allt sånt som inte försvinner när vi pliktskyldigt drar fram med dammsugaren) hela huset och under min framfart även slänga en massa grejer som vi inte använt sen vi flyttade in. Jag tror man ganska tryggt kan slänga sånt som inte använts på tre år, det känns inte som man kommer sakna något.

Igår hann jag med halva köket. Hm. Undrar om det är dags att börja om igen när jag hunnit igenom hela huset. Det kanske tar ungefär tre år?

6 comments:

cruella said...

Iiih, du gör det där som jag tänker att man borde men aldrig någonsin kommer att göra! Halva köket på en dag... det bekräftar alla mina misstankar om att det aldrig kommer att ske i det här råtthålet i alla fall...

Menn grattis till gott initiativ och framåtandra:-)

Tommy said...

Ja herregud vad vi skulle behöva rengöra också. Men jag vill inte, orkar inte....

Mustardseed said...

Hehe, allt för att ge andra dåligt samvete...

Jag gjorde klart andra halvan också sen, och nästan hela vardagsrummet. Sen tog jag en välbehövlig vilodag.

Anonymous said...

Är det inte bättre att anlita en Städfirma som kan erbjuda bl.a. Kontorsstädning och dylikt

Emma Larsson said...

Vi anlitade

http://www.allhjalpen.se

Även testat

http://www.flyttstadningumea.com/

De kan verkligen utföra kvalitè till rätt pris.

Anonymous said...

Kolla in städportalen, Städhjälp, hemstädning, fönsterputs