Friday, September 05, 2008

Belinda är bäst

Jag har nyligen börjat läsa Belindas blogg och hon är bara bäst. Jag håller inte med om allt hon skriver, men hon har en skön stil. Det här om Linda Skugge och Malin Wollin var bland det skönaste jag läst på länge.

Vad har egentligen hänt med Skugge? Alltså jag vet att det inte är någon nyhet att hon har gått från att vara arg feministisk Fittstimsredaktör till moderata hemmamorsan i Odd Molly-kofta (som skriver en kokbok riktad till morsor - vad hände med de matlagande farsorna liksom?), men alltså vad hände...? Var hon en sån där feminist som det brukar snackas om, som är feminist för att de inte får något och innerst inne drömde hon alltid om att vara förortsmorsa, eller fick hon hjärnsläpp när hon klämde ut första ungen eller vad? Jag fattar verkligen inte. Förut kunde jag tycka att hon var grym, nu är hon bara grymt dålig.

Tur att Belinda finns då.

1 comment:

cruella said...

Linda Skugge var och är en BLUFF helt enkelt. Tur man aldrig gick på det.

Det som gör mig allra mest ondsint är att hon stolt deklarerar sitt ointresse av att någonsin diskutera det hon kläckt ur sig i något sammanhang. Hon sätter en ära i att inte respektera den enklaste av debattregler - säg vad du vill men stå för vad du säger och bemöt kritik.

Tur tur tur att jag aldrig någonsin tyckt att hon haft något att säga, mer än någon enstaka oneliner. Önskar resten av världen fattade detsamma;-)