Tuesday, April 22, 2008

Vad har du i handväskan?

Jag har blivit utmanad av Mia på Barnsidan.

Min handväska har hängt på sin krok i ett par månader, dvs sedan lilla I kom. I normalfallet skulle väskan även innehållit min plånbok, mina nycklar och mobilen, men dessa lägger jag numera i skötväskan som hänger på vagnen. Allt annat har blivit kvar i väskan. En snygg liten hög full av överraskningar.


Här är själva väskan. Den är inte fullt så illröd i verkligheten utan mer åt det djupröda hållet. Rätt snygg ändå, men börjar bli lite sliten. Julklapp 2006 från min söta mamma.

Innehållet i en hög. Precis så som det låg i väskan kan man säga.

Lite mer sorterat så jag kan se vad jag har.

- En hög visitkort, både mina egna och andras.
- Två apoteketkort, mitt eget och Ls antagligen.
- Skräp
- Ett antal euro från en weekend i Bryssel för ett år sen
- Ett lipgloss som i princip aldrig använts
- Ett nagellack. Den förbryllar mig, för jag lackar verkligen sällan naglarna och aldrig utanför hemmet.
- Papper från två dumlekola
- Två bläckpennor
- En karta Alvedon
- Ett antal nycklar, antagligen till huset på landet och så till några hänglås som jag inte vet var de är
- En hårsnodd
- En extra glödlampa till en luciakrona
- Ett papper som godkänner provfilmning på skolan till Bolibompa för L. Ligger kvar i väskan eftersom hon inte orkade stå i kön och vänta.
- Ett reklamhäfte
- EN barnstrumpa. Har ingen aning om var maken är.
- Headset till min mobiltelefon
- Ena halvan till ett hjärta från ett vänskapshalsband
- Tre stenar
- Ett tomtebloss
- Några kvitton, bland annat från Lekslottet i Tullinge.
- En påse tuggummi
That's it. Inte så illa.

Vad säger innehållet om mig..?
Hm, att jag är en berest (mynten...) mamma (strumpan, stenarna, Lekslottskvittot...) i karriären (visitkorten, handsfree till mobilen) som smygäter godis (kolapappret), som ibland behöver lite lindring (Alvedon) och som skulle vilja vara lite glammig (lipglosset och nagellacket).

Tillägg: En ask tändstickor fanns ju där också, det missade jag i röran. Vad säger det? Att jag är en potentiell pyroman?


No comments: