Tuesday, April 01, 2008

Hjärtbody


Det här håller på att bli en syblogg! Jag måste såklart visa upp mitt senaste alster, en hjärtbody. Tycker den blev superfin. Köpte tyget på Fabric Fairy - där vore det lätt att ruinera sig.
Nästa projekt är att försöka mig på ett par tights till L i samma tyg (enligt beställning från L själv). Det känns svårare att sy till ett större barn på något sätt. Kanske för att L är extremt petig med hur kläder känns på. Om jag berättar att vi provade ungefär 30 par olika vinterstövlar i vintras (Och nej, jag överdriver inte för effektens skull. Tyvärr.) och ändå inte hittade några som hon tyckte satt bra så fattar ni på ett ungefär hur petig hon är.


3 comments:

Anonymous said...

Den var verkligen jättesöt! Vad duktig du verkar vara på att sy, själv har jag tummen mitt i handen och noll tålamod när det kommer till sömnad.

Mustardseed said...

Tack tack! :-) Det roliga är att jag började sy för bara några månader sen, jag visste inte att jag kunde, men det går riktigt bra!

Botilda said...

Å, du hann få av det där ekologiska fintyget! När jag skulle beställa var det slut och det kommer inte att komma in igen. Ursnyggt, både tyget och sömnaden!

Tycker gott du kan skaffa dig en syblogg ;-) (Hittade hit via Mamma M, men undrar om jag inte kikat in hos dig tidigare också.)