Friday, April 04, 2008

Sprätta sprätta

Sydde klart Ls tights i förrgår kväll, igår morse provade hon dem och idag ska jag börja sprätta. "Mamma det sitter för löst här...och så går de för högt upp här...". Okidoki, inte helt oväntat.

Hittade å andra sidan en nästan färdig omlotthoodie i en låda. Den påbörjades innan lilla I var född och kändes enormt stor när hon föddes så jag tänkte att den skulle väl passa till sommaren ungefär och brydde mig inte om att sy klart den. Nu upptäckte jag att den nästan blivit för liten redan, så det var hög tid att sy klart fållarna och sätta på knapp och vad det nu var som återstod. Den blev sådär får man säga, sitter lite skumt kring ärmarna, men det beror nog främst på att jag inte följde mönstret utan klämde dit en luva och gjorde lite andra ändringar. Men det var mest tänkt som ett övningsobjekt i alla fall, sydde den av velourrester som fanns kvar och fodrade (fanns inte heller med i mönstret) med en reklamtröja från jobbet. Funkar att använda i alla fall.


1 comment:

Anonymous said...

Åh, vad fin! Den ser så mjuk och skön ut.