Wednesday, January 30, 2008

Lite av varje

Bebisen har skärpt till sig och har sprallat lite mer. Det började 2 minuter efter att jag postade mitt förra inlägg. Bra.

Graviditetsräknaren från Babystrology verkar balla ur när man plussar. Idag indikerar den både att jag har en dag kvar och att jag har en vecka plus en dag kvar, beroende på vilken vy jag väljer. Hmmm, jag väljer vyn med en dag kvar tror jag...

L funderar mycket på bebisens ankomst nu. Hon undrar över navelsträngen, gör det inte ont när de klipper av den? Och varför måste man åka till sjukhuset för att föda barnet. Och haha, tänk om barnet föds härhemma och då klipper vi av navelsträngen med en mönstersax så blir det mönster på den där lilla skrotten som sitter kvar på bebisen!

D frågade pappa hur det där fungerar med maten till bebisen i magen - tar bebisen upp navelsträngen och suger i sig mat som genom ett sugrör? Och är det verkligen så att bebisen kommer ut genom snippan?

Jepp, så är det. Snart förhoppningsvis.

1 comment:

Var dags glimtarn said...

Hoppas lill kommer snart, ja snart kommer h*n såklart men som typ ikväll ; )Stort lycka tilL!