Tuesday, September 25, 2007

Sömn och kungen

Här är uppenbarligen lösningen : jag måste börja optimera min sömn! Inte för mycket och inte för lite. Sju timmar ska det vara.

Fast jag tror jag väntar med det till efter graviditet (för mycket sömn) och amningsnätter och tassande barnfötter framåt småtimmarna (för lite sömn). Jag sätter upp det på min lista över långsiktiga mål, att vara uppfyllt år 2012 ungefär.

Och kungen tror att det enda alternativet till att ge medaljer till äldre män är att i jämställdhetens namn ge den till 25-åriga kvinnor utan meriter. Jo, just så ser ju världen ut. Det finns inga kvinnor som faktiskt har presterat något, bara unga tjejer som vill ha och vill ha. Att skylla på att kommittén inte presenterar annat än förtjänstfulla män är knappast en ursäkt heller. Det finns de som väljer att ifrågasätta och vara i framkant. Tänk vad synd att kungen bara måste rätta sig efter vad alla andra säger, stackarn, ingen egen förmåga att ifrågasätta eller leda. Jo förstås, när det gäller det där beslutet om kvinnlig tronföljd, då kunde han ifrågasätta. Det gäller ju att prioritera.

No comments: