Tuesday, September 25, 2007

Så sjukt trött

Jag känner mig osannolikt trött. Det känns som när jag hade borrelia. Klarade mig genom gårdagen på ren vilja och ett par koppar kaffe och ungefär en liter varm choklad.

Igår kväll skulle katterna vaccineras. Vår stora hanne Prosac (jo, det känns ok att outa våra katter med deras riktiga namn) skulle egentligen ha vaccinerats redan i våras men bröt sig ut ur huset och smet just när vi skulle åka iväg. Igår skulle han äntligen iväg på en andra chans och vi tänkte passa på att dra med vår nya lilla Trixie också. Jo, tjena. Den lilla var föralldel inget problem, hon har inte lärt sig vad reseburen betyder ännu, men så snart Prosac märkte att kattluckan var låst så slet han loss den och drog iväg. Han blir som ett litet vilddjur och sliter loss luckan när den inte öppnar sig som tänkt. Undrar om man kan reklamera luckan till fabrikanten för sånt?

Hursomhelst så åkte jag iväg med bara en katt och just när jag kom till djursjukhuset insåg jag att jag glömt plånboken hemma. Kan man få betala mot faktura måntro? Nej, det går inte för sig, och förresten kostar det 150 kronor extra. ”Jaha, det spelar ju knappast någon roll vad det kostar extra om du ändå inte kan ge mig en faktura, eller hur?”. OK, jag vet att det förmodligen varit mer framgångsrikt att vara lite len på rösten och smeka medhårs men jag blir så trött på sånt där (och jag var ju redan trött). Antingen så går det väl att fakturera eller så går det inte. ”Kan du inte komma tillbaka senare ikväll..?” ”Neeeej, jag är gravid och sjukt j-la trött så jag orkar inte det.”

Men vi gör ett nytt försök idag då, så får vi se hur många katter som kommer med.

Stackars F vaknade med falsk krupp i natt. Det sägs att det ska växa bort innan skolåldern, men hon har haft otur och drabbats nån gång om året även de senaste åren, trots att hon fyller nio om en månad. Det låter hemskt läskigt, och jag är glad att jag slapp uppleva det själv med ett litet barn första gången.

Och i morse vaknade jag och kände mig...trött!

No comments: