Tuesday, September 18, 2007

Mitt nya kreativa jag

Jag har blivit med symaskin. En mycket enkel modell, men jag tänker mig att jag och barnen ska kunna leka lite med den. Jag har en ny ambition att göra annat än att se på TV på kvällarna och tänkte att jag kunde lära mig sy.

Det är som att jag läst för mycket bloggar och glömt hur jag tragglade på syslöjden och aldrig lyckades bli lika slipad som de andra tjejerna. Men så fick jag ju en anledning att beställa ett par böcker i ämnet också, eftersom jag inte alls kan sy, och allt som föranleder bokköp måste vara värt att göra.

Och så måste jag ju äntligen ta tag i det där med att göra i ordning gästrummet i källaren också, eftersom vi tänkte ställa maskinen där. Jag har en vision av en kreativ hörna med tyger och nålar och alla möjliga sybehör som jag för tillfället inte alls vet hur man använder men som jag säkert kommer lära mig hantera i ett nafs. Just nu är det rummet fortfarande belamrat med flyttkartonger som vi inte ”hunnit” packa upp efter att vi flyttade in för två år sen. Jo, och så hittade vi ju katternas skattgömma längst in i hörnet i det rummet också, i lördags när alla sprang runt som besatta och letade efter en styck försvunnen kattunge (som sedemera hittades djupt sovande i en byrålåda): en död mus och diverse rester efter uppätna småfåglar. Mmm, yummie!

No comments: