Monday, September 24, 2007

Ljuva helger

Ah vilken skön helg och åh vad vi har varit duktiga. Barnfri helg för R och mig och vi har hunnit med att njuta av att bara vara, se på film, sova mitt på dagen (3 timmar i mitt fall, jösses vad jag har varit trött!), äta lunch ute på Medborgarplatsen och ha det allmänt skönt. Duktigt va?

Sen har vi också hunnit med att fixa radion i min gamla bil (som SKA säljas om inte annat för att våra grannar verkligen börjar tröttna på att vi har tre bilar parkerade på gatan), lägga ut annons på vår gamla säng på Blocket OCH sälja den OCH montera ned den OCH få iväg den till köparen (sen fick vi snabba oss att ta ner annonsen, vi hade satt ett riktigt pangpris på grejerna för att vara säkra på att bli av med grejerna innan våra nya sängar kommer, och telefonen ringde i ett så snart annonsen gått ut), köpa ny dator (våra två gamla har varit trasiga i cirka ett år eller så) och sist men inte minst möblera om i Fs rum. Det blev sååå fint och när L fick se det i morse började hon gråta för att hon blev så avundsjuk. Exakt samma reaktion som F hade för två år sen när storasyster fick sitt rum fixat. Stackars bortskämda ungar *s*

2 comments:

Var dags glimtarn said...

Att göra ingenting är duktigt i min värld! Bravi ; )

Ina said...

Att sätta låga priser för att bli av med grejerna har vi också provat. Man får vara snabb då, både med att vara beredd att sälja grejerna, men också med att ta bort annonsen. 50:- för en trädgårdsgrupp inkl dynor är vårt rekord! :) Från 22 på fre-kväll till 7.30 på lör-morgon hade vi nästan 20 mail...