Monday, July 03, 2006

Löften man ångrar och ohämmad shopping


I ett svagt ögonblick lovade jag min dotter att när hon får eget skrivbord så ska jag måla något fint på det, som en sjöjungfru eller nån av Winxféerna. Nu fyller hon år snart och drömmen om skrivbord ska uppfyllas. Och jag måste måla en sjöjungfru. Plötsligt inser jag att det är ganska länge sen jag faktiskt var bra på att rita. Dags att börja bli kreativ alltså. Än så länge har jag målat hela skivan vit. Det gick ganska bra. Återstår sjöjungfrun...

R och jag var för övrigt på en mycket trevlig 40-årsfest i lördags. Innan det shoppade vi loss totalt - skjortor, skor, klänning, kostymbyxor, födelsedagspresenter både till 40-åringen och till min blivande sexåring och en enorm uppsättning piratkalsattiraljer till Ls piratkalas som går av stapeln på lördag. Säga vad man vill om kapitalism och materialism men det finns en särskild sorts (om än kortvarig) lycka i att sitta på tunnelbanan hem med så mycket påsar att man tar upp fyra platser istället för två.

1 comment:

Var dags glimtarn said...

Ah, jag känner igen mig i "frenzzzie" lyckan. Här är det superrea och har handlat Prada skor för 400 kr paret, då blir det en del ¨*iiii*. Ha ett härjigt kalas!!! :)