Wednesday, July 05, 2006

Sommarplaner

Snart kommer jag ta sommarlov och då blir det inget bloggande på ganska länge. Kanske kommer jag tillbaka alldeles nyinspirerad i augusti eller så kommer jag tillbaka ändå helt utan ny inspiration samma månad. Jag ska vara ledig länge i år. Först tre veckor i sträck, då jag och L bland annat ska åka till Astrid Lindgrens värld och till Eskilstuna Parken Zoo samt en del tid på mormor och morfars lantställe såklart. Sen ska jag jobba en vecka. Det är väl jag och tre till på hela företaget som ska jobba v31, men det blir nog bra.

Sen är jag ledig två veckor till. Då sker sommarens höjdpunkt och tillika utmaning – en chartervecka med alla barnen och R på Ving Resort i Side, Turkiet. Efteråt behövs en vecka för att vila ut lite på hemmaplan.

Som om inte dessa fem veckors semester räcker så har jag fullkomligen tvingats att ta halvledigt en vecka till då L skolas in i sin förskoleklass. Alldeles ädelt och helt utan baktankar erbjöd jag Pappa L att jag kan ta hand om inskolningen, eftersom det faktiskt är praktiskt möjligt för mig att jobba några timmar varje dag och samtidigt sköta inskolningen (det kan inte han). Bakom mitt erbjudande låg självklart inte minsta tanke om att en veckas inskolning på förskoleklass skulle kunna motsvara en veckas inskolning för mig på jobbet efter en lång sommarledighet, som en slags mjuk övergång i arbetslivet igen.

1 comment:

The Blogger Formerly Known as Ensamma Mamman said...

Trevlig sommar!
Vi har varit på Astrid Lindgrens Värld de senaste tre åren, och det är jättebra. Ganska dyrt att gå in, men sedan är allting gratis. Om ni inte har varit där förut, så är Sexåringens favoriter flotten vid Rasmus, samt "Inte-nudda-marken-stigen", med start nedanför Nils Karlsson Pyssling.